Visita al zoo de Barcelona

Els alumnes i les alumnes de Primer de Primària hem visitat el Zoo de Barcelona la setmana passada. 
Ens va fer un temps magnífic, de sol i de bona temperatura, i això ens va ajudar a gaudir d'un dia increïble en un entorn ben maco. Elefants, lleons, pingüins, dofins, zebres... semblava com si tots els animals també estiguessin contents de veure'ns! 


Us enllacem dos recursos: el primer és l'adreça de les fitxes dels animals que hi ha al Zoo de Barcelona, per si voleu aprendre moltes coses sobre la seva vida, els seus costums, etc.; l'altre, com podeu veure, és una presentació que hem elaborat, nosaltres mateixes, amb un recull de fotos d'alguns dels animals que viuen al Zoo (esperem que us agradi!).





Recepta de panellets de "Les tres bessones"

Ja teniu preparats els panelles per celebrar "La castanyada"?

Les tres bessones us donen un cop de mà, si cliqueu al dibuix, podreu veure la recepta més gran.

BON PROFIT!




La piràmide dels aliments

Els alumnes i les alumnes de Segon de Primària han estat treballant, a l'assignatura de Coneixement del Medi, la piràmide dels aliments.
Aquí teniu un enllaç a un interessant joc per comprovar si els conceptes s'han assolit:

Joc de la Piràmide dels aliments

We learn English in "Educació Física"



Cari i Esther al nostre record

Divendres passat vam celebrar al pati de l'escola un emotiu homenatge a les nostres germanes Cari i Esther, mortes a Argel per una minoria extremista fa 15 anys.
Vam celebrar la seva vida, els seus gestos de Generositat, Amor, Servei, Solidaritat...en una magnífica tarda (semblava com si la seva llum ens hagués regalat el temps suau i càlid que vam gaudir durant tot el dia).
Més endavant us enllaçarem les fotos perquè les pogueu veure.


Cançons infantils

Aqui teniu dues de les moltes cançons que cantem amb els nens i nenes d'Educació infantil, poc a poc us anirem afegint de noves, perquè pogueu tenir tot el cançoner i d'aquesta manera poguer-lo compartir tots junts!!

Joan Miró

Els nens i nenes de P5 estan treballant des del començament de curs el pintor Joan Miró. Gaudeixen amb l'observació de quadres, imaginant el que ells han representat e imitat als grans pintors amb les seves pròpies obres. Si hi ha un artista on l' univers pictòric connecti, de forma significativa, amb l'imaginari infantil aquest és Joan Miró.



Si voleu més informació sobre Joan Miró i de les activitats per a les famílies que proposen des de la fundació Joan Miró, podeu clicar sobre el següent enllaç: 
fundaciomiro-bcn.org

Mireu, companys i companyes de P5 han visitat la Fundació i "La dona i l'ocell" a Barcelona.



Endevinalles de tardor

Us agraden les endevinalles?

Aquí us deixem un parell


 

Ho heu descobert???

La primera endevinalla parla de les castanyes i, la segona, dels bolets!

Lletra de la Cançó de la castanyera

Aquí us deixem la lletra de la "Cançó de la castanyera" perquè l'aneu aprenent... la setmana vinent celebrarem la castanyada!


La cançó de la castanyera

Treballem l'ortografia (3 recursos)

Hola a tothom!

Avui us proposem una visita per les normes ortogràfiques de la Llengua Catalana (més endavant anirem afegint més recursos).

Podeu descarregar un Powerpoint sobre lús de b/v; c/qu; g/j; s/ss; x; r; majúscules; apòstrof. Clicant aquí

Treballar l'ortografia de Cicle Inicial clicant aquí

O aventurar-vos amb l'ortografia amb el Nil, el Flic o la Nat (diferents nivells de dificultat). Clicant aquí


Marxa Missionera 2009

Les cançons de la Celebració del Domund

Aquí us deixem les cançons que cantarem el proper divendres, el 23, en el que celebrarem el Dia del Domund i el 15è. Aniversari de la mort de Cari i Esther.
Així podreu anar recordant la lletra.

"Mi sueño es"




"La vida és bella"
 

¡Pintemos el mundo de color!

Us agraden les construccions?

Us agraden les construccions? Heu jugat algun cop amb els blocs de Lego?

 

 

Fa uns dies, els companys i les companyes de P4 van tenir l’oportunitat de jugar i aprendre la importància del treball en equip utilitzant figures de Lego.
És una experiència pionera i, sens dubte, preveiem que serà un èxit.

Al gimnàs petit es van muntar 2 àrees de joc i aprenentatge en les què hi havien figures, edificis i material corresponen a bombers/es, policies, sanitaris i ciutadans/es.

Sabeu què passa quan hi ha un incendi? Doncs que molta gent treballa alhora conjuntament; primer arriba la policia i crea una àrea de seguretat, després arriben els/les bombers/es i, més tard, els/les sanitaris/es.
Tots i totes treballen en equip, s’organitzen, segueixen unes normes, prenen les decisions i actuen. És genial, no?


Si us encanten les construccions de Lego, aquí podeu veure la casa de James May, un presentador de televisió anglès que s’està fent una casa de 2 pisos amb més de 3 milions de peces. Us imagineu la feinada?




Voleu jugar amb el Lego?

Cliqueu aquí: http://play.lego.com/en-GB/Games/default.aspx , hi ha jocs molt interessants i entretinguts.

Pels més petits hi ha un parell de jocs que estan molt bé, un és el “Creative builder” (es tracta de construir cases, animals, vehicles, etc., amb peces Lego) i el “Puzzle”. Cliqueu aquí: http://creative.lego.com/en-us/games/deafult.aspx

També, per pintar, podeu clicar aquí: http://duplo.lego.com/en-gb/downloads/default.aspx#Coloring


Arriben les mascotes a P3!!

Fa una setmana van arribar a les aules de P3, tres simpàtiques mascotes: una granota, un elefant, i una girafa.
Els infants de cada classe van acollir-les amb molt de gust, i van decidir posar-li a cadascuna un nom: la granota "nona", l'elefant "piu" i la girafa "cloc".
La mascota de cada classe haurà d'acompanyar al grup d'infants allà on vagui, al pati de l'escola, d'excursió,...i els nens i nenes hauran de cuidar-la molt durant tot el curs. Ella els vigilarà les joguines quan no hi son, i de tant en tant els hi prepararà alguna sorpresa, els explicarà coses a cau d'orella,...d'aquesta manera els infants acabaran tenint un lligam i un afecte molt especial.







Què els hi passa a molts nens i nenes quan comencen P-3?



Els nens i nenes que comencen P-3 tenen per davant tota una incògnita per descobrir: l’escola és per a ells un espai nou, on hi ha unes persones que també els resulten noves i desconegudes.

Intentem posar-nos en el seu lloc i entendre’ls: en aquestes edats els agrada sentir-se en un entorn conegut i sobretot estar amb aquelles persones que els resulten familiars, que els fan sentir còmodes, segurs, confiats, protegits,... En canvi l’escola encara és un lloc desconegut i no saben amb què es trobaran.

Davant d’aquesta nova situació cada nen o nena pot reaccionar d’una manera diferent: alguns l’acceptaran de seguida, a d’altres els inquietarà i els costarà més. Tant en un cas com en un altre és una reacció normal.

Durant els primers dies i les primeres setmanes es dóna aquell moment difícil en què els pares marxen i els nens i les nenes es queden a l’escola.
Separar-se dels pares no els agrada gens i els pot provocar sentiments d’inseguretat, inquietud, intranquil·litat,...

És normal que protestin davant de la seva nova situació, que la rebutgin i que és rebel·lin. Sovint s'enrabiaran, faran rebequeries,... També poden manifestar i exterioritzar aquests sentiments amb plors, en alguns casos amb pèrdua de la gana, tornant-se a fer pipí a sobre, algun trastorn del son,...

Els inicis de P-3 estan plens d’emocions i els nens i nenes d’aquestes edats expressen d’una manera espontània els seus sentiments.


El plor és un sentiment que si s’expressa surt cap a fora, en canvi si no s’expressa la tristesa o la ràbia queden a dins.
A vegades entre ells/es s’encomanen aquests sentiments, de manera que quan un d’ells comença a plorar poden sorgir altres nens/es que per empatia també ho fan.

Per part dels adults hauríem d’intentar no dramatitzar i no sentir-nos culpables amb aquesta expressió natural dels seus sentiments.

Per alguns nens i nenes la dificultat en l’adaptació es limita al moment de l’arribada a l’escola, per por a separar-se dels seus pares. Moltes vegades, quan els pares ja han marxat, es fan a la idea, l’accepten, es distreuen i se n’obliden. Durant la seva estada a l’escola els nens i nenes troben molts estímuls que els atrauen i els resulten lúdics. Molts s’adonen de seguida que els motiva més jugar i divertir-se que no pas plorar.

Tot i que passin bé el dia pot ser que l’endemà tornin a plorar en el moment de separar-se de nou del pare o de la mare. A d’altres els pot durar més estona l’angoixa, pel dubte que tenen de si els pares tornaran a buscar-los o per la inquietud de si tardaran molt de temps.

A mida que van passant alguns dies van captant que les persones que estem a l’escola també els donem afecte i atenem les seves necessitats. Perceben que aquí també s’hi poden sentir segurs i confiats.

A més a més van descobrint que a l’escola tenen experiències positives i agradables: poden jugar, compartir estones de pati amb els altres nens i nenes, escoltar música, gaudir de tots els moments màgics que creem per a ells,... S’adonen que anar a l’escola els agrada i és divertit.

Aleshores la situació de rebuig es pot girar i els mateixos nens i nenes que tant havien protestat, un temps després poden arribar a acceptar l’escola i fins i tot poden ser uns entusiastes de l’escola. Els veiem quan pel matí tenen pressa per arribar o quan per la tarda ja no tenen cap pressa per marxar, encara que hi portin moltes hores.

A vegades alguns pares ens comenten que els seus fills i filles els reclamen de venir a l’escola durant el cap de setmana o durant les vacances. Aleshores respirem tots tranquils perquè el mal tràngol del principi de curs ja ha passat. El nen o la nena ja es troba integrat en aquest espai que d’ara en endavant l’ajudarà a créixer i on hi aprendrà moltes coses noves.

Tot aquest procés d’adaptació l’haurà ajudat a madurar, a fer-se més gran i més autònom i podrà enriquir-se amb les múltiples experiències que aquest nou ambient li oferirà.

Mestres de P3

La sobreprotecció

A continuació us volem oferir alguns consells com a docents, que estan relacionats amb un tema que ens resulta molt interessant per tractar avui en dia amb les famílies, es tracta de la sobreprotecció.

Com a pares, teniu la responsabilitat d'educar els vostres fills. No sou els únics agents educatius, però sou, de bon tros, els més importants. Educar exigeix claredat i determinació; ser conseqüent amb el que demaneu al vostre fill; mantenir certa coherència en els criteris que apliqueu, de manera que el vostre fill sàpiga cap on ha de tirar. Resoleu les vostres discrepàncies quan no sigui el nen o la nena davant.

L'infant es fixa en vosaltres per aprendre. Tot el que feu, com ho feu i com ho dieu, esdevenen lliçons pràctiques per al vostre fill o filla, més influents que els discursos.

El fill assumirà el vostre esquema de valors, la vostra llengua, la vostra cultura... Per part vostre no està de més que mireu com podeu preservar algun pont amb els valors, la cultura o la llengua d'origen.

Un infant que ha patit molt, té el risc de patir un nou perjudici: la sobreprotecció. Tingueu cura d'estalviar-li-la, al vostre fill. La sobreprotecció ofega la capacitat d'actuar, limita la llibertat, compromet la autonomia, genera dependència i temor.

Si perdeu el control, si apareixen dificultats serioses, alguna cosa falla i no és exclusivament el nen o la nena. No li atribuïu totes les culpes. Demaneu ajuda.

No us recordeu, justament ara, de la història anterior de l'infant, o de l'herència biològica per tal de justificar el comportament inesperat del vostre fill.

Podeu aprendre molt dels vostres fills si els escolteu

"Familia escola acció compartida"

Benvinguts al programa FEAC.
El FEAC ha estat creat pel Secretariat de les Escoles Cristianes de Catalunya. La nostra escola va ser pionera en implantar el programa, i ha estat un èxit. Avui en dia més de 150 escoles formen part del FEAC.
El FEAC t'ofereix un espai on poder treballar temes propis dels infants d'educació infantil. Compartim, aprenemi gaudim per a fer crèixer de manera integral als nostres fills i alumnes. Hem treballat la gelosia, l'autoestima, les rebequeries...i aquest curs començem el dia 27 d'octubre amb el tema: "FER-SE GRAN"

Les trobades les realitzarem en l'horari de 15:30h a 17h.

Dades de les trobades del curs 09-10

27 d'octubre

1 de desembre

2 de febrer

13 d'abril

1 de juny


T'ESPEREM AL FEAC!!





Especial per la classe dels ànecs (P4)

Especial per la classe dels dofins (P4)

Especial per la classe dels pingüins (P4)

La dita de l'octubre

Glitter Text
Make your own Glitter Graphics

L'alimentació i el rendiment escolar

A continuació us enllacem alguns articles sobre la importància de fer un bon esmorzar i la seva repercussió sobre el rendiment dels/les alumnes:

·  "Noviembre de 2008: “Los jóvenes que desayunan mal rinden menos". (…) no nos tomamos en serio el desayuno. Dos causas: la pereza o la falta de tiempo. "Es la peor comida que hacemos los españoles", sentencia María Victorina Aguilar, directora del departamento de nutrición, bromatología y toxicología de la Universidad de Alcalá de Henares". El País 13/09/09

·  “Molts problemes d´aprenentatge o aparents dificultats pròpies de les síndromes de falta d’atenció poden provenir, en realitat, de dietes inadequades. A la vegada, molts dels desordres alimentaris com la bulímia i l´anorèxia tenen el seu origen en aquesta etapa de la vida.
   Nens mal alimentats estaran en pitjors condicions per afrontar no solament l´activitat escolar, sinó moltes altres que els pares intenten agregar per la seva millor formació física i intel.lectual. Entre elles si conten moltes varietats d´esport, activitats artístiques com música, dansa, plàstica, etc., estudi d´idiomes, informàtica, etc. Totes elles depenen per el seu èxit d´un bon aport nutricional”. Avui

·  "¿Hay una relación directa entre un desayuno en condiciones y un mejor rendimiento escolar?
   Totalmente. Hay estudios. El funcionamiento del cerebro depende directamente del aporte de glucosa extraída de los hidratos de carbono ingeridos en el desayuno. Y además, también existe una correlación entre quienes desayunan mal y la obesidad. Si no se desayuna se acaba comiendo más entre horas y se hace una dieta más equilibrada. Por eso, es importante acostumbrar a los niños a unos horarios para las comidas”. Diario de Navarra 

·  La falta de concentración que presentan los niños que asisten al colegio sin desayuno, les dificulta el aprendizaje y se les hace difícil seguir mentalmente la clase que dicta el profesor. En consecuencia se distraen en clase, bostezan, se aburren y no aprenden casi nada, bajando sus calificaciones, por falta de un desayuno adecuado”. Newton College 


 




Les mestres d'Educació Infantil i Cicle Inicial desitgem que el bloc sigui una eina útil per mares/pares i alumnes. No dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres al nostre correu electrònic.
 
Copyright 2009 Ed. Infantil i Cicle Inicial All rights reserved.
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress Theme by EZwpthemes