Pares i mares de Primària!!!!

El proper dia 2 de novembre us esperem a la capella de l'escola per realitzar la primera trobada FEAC del curs.

Tema:   Què pot arribar a ser un conflicte?

No hi falteu a les 15:30h.
Avui hem realitzat la trobada nº 54 del FEAC.
Us ofereixo una de les lectures que hem treballat:

Les prioritats educatives han anat canviant des de l’últim terç del segle XX. Abans es volien criatures obedients i ben educades, ara es volen criatures autònomes, amb criteri propi i iniciativa. La relació que s’establia amb els pares era una relació propera a la submissió a una autoritat incontestable.
Actualment la relació entre pares i fills es vol més democràtica i propera, on cadascú pugui tenir i defensar el seu criteri. No és estrany, doncs, que les formes d’educar hagin variat i, en conseqüència, també els comportaments.

       Quines són les nostres prioritats educatives? Són coherents els nostres
comportaments amb els nostres objectius educatius?

       Passar d’una educació autoritària a una educació democràtica que propiciï l’aprenentatge de l’autonomia i permeti el desenvolupament de les característiques personals de cadascú ha comportat, sovint, desequilibris educatius i confusions. En moltes ocasions l’abandó de l’autoritarisme ha suposat també l’abandó de l’exercici de l’autoritat necessària perquè l’infant
aprengui normes i pautes de conducta. L’infant es confon i acaba creient que el seu criteri val igual que el de l’adult, i el tracta com a un igual.

       Exercim la nostra autoritat amb els fills i alumnes o eludi eludim la confrontació? Els ensenyem com ens han de tractar?

       A vegades confonem llibertat o autonomia amb permetre que la criatura faci el que vulgui. Actuar seguint l’impuls no és autonomia. Actuar amb autonomia implica actuar amb criteri i discerniment. És a dir, per esdevenir autònom cal aprendre a decidir, i per tant a renunciar, contenir-se i autoregular-se. I aquest aprenentatge requereix límits, pautes i normes clares, transmeses des de l’autoritat de l’adult que acompanya l’infant en la seva descoberta de les
relacions socials.

        Orientem els infants amb límits, pautes i normes, o els deixem al seu aire?

        Les criatures necessiten punts de referència per saber com s’han de comportar. No se’ls pot exigir allò que no han après. No es pot pretendre que es comportin educadament si no els ensenyem com es fa. No els podem demanar que siguin respectuosos si no els respectem ni ens fem respectar. Necessiten models.

       Ens comportem tal com voldríem que es comportessin els nostres fills i alumnes? Sabem educar en el respecte fent-nos respectar?

       S’ha deixat de fer èmfasi en la bona educació convencional. L’educació en bones maneres s’ha anat relegant o ha deixat de ser prioritària. Aquest relegament o abandó ha portat de mica en mica, sense ni adonar-nos-en, a valorar o contraposar la sinceritat o l’espontaneïtat amb la bona educació, com si fossin maneres de fer excloents. És força freqüent justificar el comportament mal educat com una manera de ser espontània i sincera.
        La bona educació es contradiu amb el desenvolupament d’una personalitat pròpia?

       Els comportaments poc respectuosos i mal educats es poden atribuir tant a la manca d’aprenentatge de bones maneres, com a la manca de límits, de demanda de contenció, de tolerància a la frustració, d’autodisciplina... L’aprenentatge d’actituds no és un aprenentatge  conceptual o abstracte, les actituds s’aprenen dels models que donem pares i mestres en la manera de fer concreta i real. Les normes socials i les pautes de conducta són la manera
concreta de manifestar les actituds de respecte, de solidaritat, d’autocontenció i generositat.

       Ensenyem als fills i alumnes com comportar-se en les diferents situacions de relació social quotidiana?

       La bona educació fa sentir-se bé tant a qui rep el bon tracte, com a qui el dóna. Alimenta l’autoestima d’uns i altres. Aquesta satisfacció es pot sentir des de ben petits i és la millor motivació per comportar-se amb respecte i amabilitat, és a dir, no tant per obligació, com per la satisfacció que ens proporciona a tots plegats.

       Ajudem als nostres fills i alumnes a adonar-se del benestar que proporciona el bon fer?
Demà comencem les trobades  FEAC!!!!!
 Si ets pare o mare d'educació infantil... 
                  Vine i participa!
T'esperem a les 15:30h a la capella de l'escola.

Gran missatge!!!

Us deixem un video en el què sobren les paraules.

Dos nens/es i un entrepà per berenar, un/a en té i laltre/a no...el/la que no té entrepà es quedarà sense berenar? Què en penseu? Res més allunyat de la realitat, fins i tot, en ocasions, qui reparteix es queda amb la part més petita. Ens donen una gran lliçó, oi?

En l'experiment es va fer amb 20 nens/es de 4 a 6 anys i tots/es van COMPARTIR.

Gràcies per la vostra participació!


Dissabte passat vam celebrar la tradicional Marxa Missionera, activitat organitzada per l'AMPA que té com a objectiu passar un bon dia, a la Pineda de Gavà, acompanyats/des d'amics/gues i família. Sortim del col.le caminant, patinant o en bicicleta i arribem a la Pineda, on ens espera una xocolata ben bona, jocs variats, un bingo solidari, dinar fratern, etc.

Tots els diners recollits de la inscripció a l'activitat, juntament amb els dels sobres que us hem donat, aniran a Algèria. Com ja sabeu, les Agustines Missioneres tenim una escola en la què van noies per formar-se en un ofici perquè pensem que unes de les millors maneres de lluitar contra la pobresa és proporcionar una bona educació a aquelles persones que no tenen recursos.

Des d'aquí us volem donar les GRÀCIES per participar i per ajudar-nos a fer realitat el somni de moltes joves que, sense les beques d'educació, no podrien continuar estudiant.

CARI I ESTHER SEMPRE ALS NOSTRES CORS

El passat divendres dia 14 d'octubre els nens i les nenes de Cicle Inicial van fer un acte de celebració a la memòria de Cari i Esther; dues Agustines Missioneres que van dedicar la seva vida a ajudar els altres i a fer el bé, i que, un 23 d'octubre de l'any 1994, van donar la seva vida per amor.
Cari i Esther ens van deixar aquell dia però, com elles mateixes van dir, ningú no els podia treure la vida, perquè elles ja l'havien entregada.


             
             
  
  

FOTOGRAFIES DE GRUP

Us recordem que el proper dijous 13 d'octubre, com cada any, ens farem les fotografies de grup.
Els que teniu Educació Física, no cal que porteu el xandall.
Veniu ben elegants!!

Navegar es vivir



Aquí teniu el lema de Pastoral d'aquest any: Navegar és viure! Us deixem el video, divertit i simpàtic, per a que us aneu aprenent la cançó que cantarem a la Celebració per la vida de Cari i Esther.
Les mestres d'Educació Infantil i Cicle Inicial desitgem que el bloc sigui una eina útil per mares/pares i alumnes. No dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres al nostre correu electrònic.
 
Copyright 2009 Ed. Infantil i Cicle Inicial All rights reserved.
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress Theme by EZwpthemes